Alakások eladásának egyik legfontosabb eszköze a hirdetés maga. Mivel a lehetséges vásárlók ezzel találkoznak először, marketingesnek, értékesítőnek és bizony jó írónak is kell lenned ahhoz, hogy a nézelődőből potenciális érdeklődőt, majd vevőt faragj.

Persze ez nem könnyű, ám mindenképpen kulcsfontosságú feladat, nagyon fontos komolyan venni. Elárulok 7 titkot, amiknek tudatában az ingatlanod szinte eladja magát.

1. Sokatmondó szövegre van szükség

A jó hirdetési szöveg a lehető legtöbb részletet elárulja. Ilyen komoly témában nem érdemes és nem is ildomos zsákbamacskát árulni, ezért az igazán jó és nem mellesleg korrekt leírásnak tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • A lakás pontos címe
  • A ház állapota
  • A környék jellemzése
  • Az infrastruktúra sajátosságai
  • A fűtés típusa
  • Az ingatlan tájolása
  • Az általános állapot
  • A kényelmi fokozatok

Nagyon hatékony tud lenni, ha a végén teszel egy ajánlást. Emeld ki a lakásod legkedvezőbb, legvonzóbb adottságait és ajánld figyelmébe az ingatlant azoknak, akik számára ideális lehet! Amennyiben a lakás a buli zóna közelében van, akkor a fiatal párok vagy olyanok legyenek a fő irányvonal, akik esetleg kiadás céljából vennék meg. Ha viszont a villanegyedben található a lakás, vagy külvárosi környéken, ott inkább az idősebbek, a családosok a célközönség!

Mutatok két hirdetés változatot, amelyek ugyanarra a lakásra készültek, mégis hatalmas különbség van köztük:

„VIII. kerületben kiváló közlekedésnél eladó egy nagypolgári, 4 szoba alkóvos, emeleti lakás rendezett házban. A lakás csendes, tehermentes, gázkonvektoros.”

vagy…

„VIII. PALOTANEGYEDBEN – a Somogyi Béla utcában – eladásra kínálunk egy 145 nm-es, 4 szoba alkóvos, 2. emeleti, napfényes, csendes lakást. A lakás két szobája utca, kettő udvari nézetű. Az ingatlanban a fűtést gázkonvektorok biztosítják, minden fogyasztás egyedi mérőóra szerint kerül elszámolásra. Az épületben a közművek cseréje és tető felújítása megtörtént. A függőfolyosók az idén, a homlokzat jövőre fog megújulni.
Az ingatlan hatalmas előnye, hogy két bejárattal, valamint két irányból bejövő (és mérhető) közművekkel rendelkezik, így könnyedén különálló lakásokká alakítható, emiatt bérbeadásra és esetlegesen több generáció zavartalan együttéléséhez is ideális választás.”

Érzed a különbséget? Ugyanaz a lakás, csak más a csomagolás.
Miért fontos ez? Azért, mert ha két nagyon hasonló árú, elhelyezkedésű lakás között kell döntenie valakinek, akkor első körben biztosan a hirdetés szövege alapján választ.

Szeretnél mindent megtudni a jó hirdetésszövegről, illetve hogy hogyan építsd fel lépésről lépésre a sajátodat? A könyvemben olvashatsz róla!
Amennyiben pedig szeretnéd, profi marketing szövegíró partnereimmel megírjuk helyetted a tökéletes hirdetést és további tanácsokat is adunk. A választás rajtad áll!

2. A képeknek ereje van!

Láttál már olyan hirdetést, amiben nem volt kép a termékről? Sőt, vettél már meg valamit teljesen zsákbamacska alapon? Ugye, hogy nem. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az eladósorba kerülő ingatlanodról is tegyél bőven képeket a hirdetésbe, és mindenképp törekedj a lehető legjobb minőségre. Az életlen, elmosódott vagy teljesen értelmezhetetlen szögből fotózott képeknek semmi értelme. Ha úgy érzed, hogy nem sikerül megfelelő minőségű képeket lőnöd, akkor inkább bízz meg profi fotóst 10-15 ezer forintért, aki professzionális eredményt tud biztosítani!
Sok eladó esik abba a hibába is, hogy a vadonatúj, modern bútorait helyezi előtérbe a fényképezés során, majd mikor a lakást megnézik, akkor közli, hogy a bútor nem eladó, mert azt viszi magával! A fényképek készítésénél a berendezés (hacsak nem az ár részét képezi!) helyett inkább a tereket, az építészeti megoldásokat, nyílászárókat, beépített gépeket, ott maradó dolgokat fényképezzük! Ugyanilyen fontos, hogy ne csak a lakásról, hanem a házról, az utcáról, a környékről, a kilátásról is készíts fotókat!
A szép, igényesen elkészített képekkel biztosan előnybe kerülsz a piacon!

3. Az alaprajz alap

Az érdeklődők többségénél a képek átböngészését az alaprajz tanulmányozása követi, ezért ha nem raksz ki alaprajzot, akkor sokukat idő előtt veszítheted el!
Az alaprajz olyan szempontból is hasznos, hogy a lakás előnyeit és hátrányait is láttatni tudod. Ha le tudod mérni az ingatlant, akkor az alaprajz legyen méretarányos, ehhez neten rengeteg ingyenes programot találsz, de egy milliméterpapírra rajzolt verzió is több, mint a semmi!
A rajzon tüntesd fel az összes ablakot, ajtót, galériát, lépcsőt és ha van, ne felejtsd ki az erkélyt, a kertkapcsolat helyét vagy a fürdőkádat sem, ezek nagy vonzerőként szolgálhatnak! Ha ezzel készen vagy, fontos, hogy minden helyiséget megnevezz, ne az érdeklődőnek kelljen kisilabizálni, hogy melyik helyiség mi lehet!

4. Térkép kell a tájékozódáshoz

A legtöbb hirdetési portálon a térkép a megadott cím alapján mutatja a lokációt, de ha nincs ilyen, akkor felesleges köröktől kímélheted meg az érdeklődőket, ha te magad mellékeled azt.
Itt igazából egyetlen fontos kritérium van, méghozzá az, hogy a térkép legalább akkora felbontású legyen, hogy néhány tájékozódási pontot nagyítás nélkül is láthasson a szemlélődő. Lehet az nagyobb csomópont vagy tömegközlekedési megállóhely, lényeg, hogy aki nézi, legalább nagyjából el tudja képzelni, hogy mi milyen távolságban van.

5. Segíts, hogy elérjenek!

Van olyan érdeklődő, aki ha gép előtt ül, azonnal küldi egy e-mailt. Mások a gyors kapcsolatteremtés miatt a telefonálást preferálják, egyre többen pedig a Skype-ban vagy más videó hívásban hisznek. Adj meg minél több opciót, nem tudhatod, hogy ki mivel szimpatizál, de a legfontosabb, hogy amilyen elérhetőségeket megadsz, azokon valóban legyél elérhető.
Manapság már senki sem vár napokat egy időpont egyeztetésre, néhány apró információra, ezért ha komoly az eladási szándékod, légy résen és reagálj gyorsan.

6. Itt hirdess a sikerért!

Amennyiben betartottad az előbbieket, már elkészültél, egy dolog maradt hátra: fel kell adni a hirdetéseket. De hová?
A legolcsóbb és leghatékonyabb hirdetési forma az internet. Itt vannak fizetős és ingyenes ingatlan hirdetési portálok, ahol Te is feladhatod ingatlanhirdetésed és várhatod a Vevők hívásait.
A legnagyobb forgalmat bonyolító portálok az alábbiak, ezeken érdemes lehet próbálkozni: ingatlan.com, ingatlanbazar.hu, jofogas.hu.

7. Ismétlés a tudás és ez esetben a sikeres eladás anyja is!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy miután elkészültél a hirdetéssel, olvasd el még egyszer, mielőtt élessé válik!
A helyesírási hibák és elütések miatt könnyen komolytalannak gondolhatnak, de minden egyes rosszul feltöltött kép vagy hiányzó információ is ellehetetlenítheti az ingatlan eladását.
Súlyos károkat tud okozni például az, ha elírod az elérhetőségeidet vagy éppen a vételárat. A telefonszámod egyetlen hibája miatt kizárt, hogy elérjenek az érdeklődők, egyetlen plusz vagy mínusz nulla pedig bárkinek elveheti a kedvét. Figyelj oda ezekre az aprónak tűnő részletekre, mert hidd el, sok múlik rajtuk!

Most már futnak a hirdetések, piacon a lakás, már épp csak az érdeklődőket kell várni! De hogyan? Milyen további információkkal felvértezve fogsz tudni azonnali választ adni az érdeklődőnek? Miket kell elvégezned még ahhoz, hogy a lakás eladásra kerüljön?

Kattints ide és kérd el most az ingyenes tanulmányt, amiből minden megtudhatsz a sikeres ingatlan értékesítésről!