A legtöbb ember órákat lóg a Facebookon és más közösségi médiás felületeken. Az életünk egy igen komoly részét töltjük az internet előtt ülve. Miért ne használhatnánk ki ezt akkor is, amikor az ingatlanunkat szeretnénk eladni?

A követezőkben adok néhány tippet, hogyan állítsd csatasorba a közösségi médiát lakáseladáskor!

Kezdő szint: Oszd meg a Facebookon!

A legalapvetőbb szint az, hogy megosztod a lakásod hirdetését a Facebookon. Ezt kétféleképpen teheted meg: vagy a valamelyik oldalra felrakott hirdetésedet osztod meg, vagy külön írsz egy posztot, és feltöltöd a képeket. Ez utóbbi talán azért szerencsésebb, mert sokan kattintanak rá a linkekre. Ne felejtsd el rendszeresen újra megosztani, hiszen az emberek elfelejtik, ráadásul sokan le is maradhatnak róla, főleg, ha sok ismerősöd van.

Haladó szint: Kérj és kínálj!

Már több helyen is láttunk ilyet, ez sem a legfrissebb találmány: kérd meg a barátaidat, hogy osszák meg a lakáshirdetésed. Ezt megtehetik puszta jófejségből is (hiszen a barátaid, nem? ?), de akár ajánlhatsz nekik valamilyen meglepetést, vagy ajándékot is.

Sokan pénzt ajánlanak fel, én ezt nem kifejezetten javaslom, de felajánlhatod a barátaidnak, hogy a megosztók közül kisorsolod azt, aki részt vehet veled az utolsó vacsorán a lakásodban, kisorsolod a legkirályabb állólámpád, stb. Fontos: szerintem a felajánlás ne függjön attól, hogy a megosztó „hozta-e” a vevőt! 🙂

A pénz felajánlását azért nem javaslom, ugyanis nagyon nehéz utánkövetni a dolgot. Ha ekkora dolgot ígérsz, akkor sokan megosztják majd, idegen emberek is. Nem biztos, hogy ez annyira jó dolog, de mindenképp rád bíznám a döntést!

Profi szint: Életre kel a lakás!

Ez már egy sokkal szokatlanabb dolog, mint az eddigiek. Ezt azoknak javaslom, akiknek egyébként is habitusába illik gyakran megosztani valamit, vagy sztorikat mesélni, poénkodni. A profi szint a következő: készíts egy oldalt a lakásodnak, és számolj be előnyös tulajdonságairól, hátrányairól (jól csomagolva!), a lakáseladás menetéről úgy, mintha ő egy létező személy lenne.

Megértem, ha visszahőkölsz, hogy ez neked túl sok, de nem muszáj csinálnod. Egész biztosan eladod a lakásod e nélkül is! 🙂 De ha érzel magadban kedvet hozzá, esetleg ilyesmivel foglalkozol, mindenképp vágj bele. Akár a média is felkaphatja, és akkor akár még könnyebben találsz majd vevőt. Persze lesznek, akik nem vesznek majd komolyan, de ez csak annyit jelent, hogy nem közülük kerül ki a vevőd! ?

Egyéb tippek:

Bár itthon nincs akkora népszerűsége egy csomó másik közösségi oldanak, de ezeken is próbálkozatsz. Az Instagramot használják a legtöbben a Facebook után, itt képeket oszthatsz meg a lakásról, ugyanígy a Pinteresten is. A Twitteren is egészen sokan fent vannak, de ez sem annyira mindennapos, mint a Facebook.

Mit gondolsz, kipróbálod valamelyik taktikát?

Ha nem szeretnél a lakásod hirdetésével foglalkozni, ha azt az időt, amit a Facebookon töltenél a megosztások számlálásával inkább töltenéd valakivel vagy valamivel, ami boldoggá tesz, akkor ☞kattints☜ , olvasd el az ajánlatom és bízz meg a lakásod eladásával!