„Eladó a lakásunk! Legyél te az ingatlanközvetítőnk! Oszd meg ezt a posztot, és ha a te megosztásodra érkezik a vevő, akkor egymillió forintot adunk neked! Ez nem vicc!”

A részletekért olvass tovább!

Nem, ez nem egy újfajta ingatlanközvetítő trükk, ezt a „civil” lakosság találta ki magának, bízva a facebook erejében. A hirdetés valós; egy ismerősöm osztotta meg az üzenőfalán, így találkoztam vele én is.

Miért jó ötlet a lakáshirdetésed megosztását kérni?

A válasz egyértelmű: mert így több emberhez jut el!
A Facebook megosztás hatékony lehet, de csak akkor, ha a lakásod célcsoportja a Facebook-felhasználók közül kerül ki. Amennyiben úgy ítéled meg, hogy a lakásod inkább egy kedves, nyugdíjas házaspárnak lehet ideális, akkor nem biztos, hogy megtalálod az álomvevőt a Facebookon. (Bár most már egyre több idős ember használja az internetet, de vajon mennyi az esélye, hogy az ismerőseid nagyszülei, pont közéjük tartoznak, és éppen lakást keresnek?)

A nagyértékű, luxuskategóriába eső ingatlanok sem a facebookon kelnek el általában. Sőt, az irodának való lakások sem.

Minden más esetben a fenti ötlet akár működhet is, de…

Egymillió forint egy megosztásért? Noormális?

A fenti hirdető vajon megbízott egy ingatlanközvetítőt? Valószínűleg nem, mert akkor feltűnt volna neki, hogy az ingatlanközvetítő jutalékával sokkal jobban járna.

Először is többet kapna a pénzéért: jól összeállított hirdetést, több felületen való megjelenést, célcsoportra fókuszált kiemelést, az érdeklődők előszűrését, tanácsadást, támogatást, igény szerint akár ügyintézést is.
Ha egy jó ingatlanosnak fizet ki egymillió forintot, akkor biztos lehet benne, hogy csak előminősített érdeklődők nézik meg a lakást, akik közül az egyik valószínűleg meg is fogja venni.
Az adásvétel után pedig egyértelmű, hogy kinek jár a jutalék és pontosan mennyi. Egy mozdulattal kifizeti az ingatlanközvetítőt és már el is felejtheti az egészet.

Ha egymillió forintot ajánl Facebook megosztásért, akkor jó eséllyel sokan fogják megosztani, és sok emberhez el fog jutni a hirdetés. Lehet, hogy sokan fel is fogják hívni. Sőt, lehet, hogy ezek közül sokan meg is fogják nézni. A tulajdonosnak állandóan készenlétben kell állnia, folyton csörög majd a telefonja, és lehet, hogy egymásnak adják majd a kilincset a nézelődők, akiknek a fele turista lesz, a másik fele pedig igazából nem is ilyet keres, csak a képen jól nézett ki a lakás, gondolta megnézi, hátha.

De ha tényleg sikerül így eladni a lakást, az lesz ám az igazi móka!

Képzeld el, hogy bejelentkezik Kovács József*, aki Kiss Tímea*a megosztására jelentkezett.
Az eladónak fogalma sincs, hogy ki az a Kiss Tímea, hiszen az egymillió forintos nyomravezetői díjnak köszönhetően vírusszerűen terjed a hirdetés, és valószínűleg az eredeti posztoló anyukájának a fodrászának a pasijának a kutyájának az előző gazdájának a kozmetikusa, vagy valami hasonló.
*A neveket hasraütéssel találtuk ki. Ezúton is bocsánatot kérünk a Kovács Józsefektől és Kiss Tímeáktól.

Kit illet tehát az egymillió forint?

Kiss Tímeát, akinek a hirdetésére jelentkeztek?
Az igazságtalan lenne: hiszen nem is látta volna a hirdetést, ha a posztoló anyukája, a fodrász, a pasija, a pasijának a kutyájának az előző gazdája és az ő kozmetikusa nem osztják meg.
Úgy lenne igazságos, ha a láncban szereplő emberek között elosztaná a pénzt, de ki fogja ezt a szerteágazó nyomozást lefolytatni?
A posztoló így jó eséllyel szerez néhány felháborodott barátot…

Tényleg el akarod adni a lakásodat?
Könnyen?
Egyszerűen?
Macera nélkül?

Akkor hagyd a facebookot a csudába: ☞ bízz meg egy igazi ingatlanost ☜, aki egy megosztásnál többet tesz azért, hogy tényleg sikerüljön eladni az ingatlanodat!