Ha olvasod a blogot, akkor bizonyára van már némi fogalmad a hirdetés egyes elemeinek szakszerű összeállításáról.

Mégis fontosnak tartom azonban, hogy összefoglaljam egy bejegyzésben, mi az az öt mágikus építőelem, amelyeket minden valamire való hirdetésnek tartalmaznia kell. Lássuk!

  1. Profi fotók
    A fotók azok, amelyek az első benyomást adják a lakásodról az érdeklődőknek. Ha a fotóid rosszak – vagy esetleg nincsenek is – akkor talán el sem olvassák a hirdetést, hiszen az emberek jobban szeretnek képeket nézegetni, mint olvasni. A jó fotók viszont kedvet csinálnak a lakáshoz, ha elég ügyes vagy, akár első látásra beleszerethetnek az érdeklődők az ingatlanba! A fotózás aranyszabályairól itt olvashatsz.
  2. Méretarányos alaprajz
    Még a legprofibb fotók sem tudják úgy szemléltetni a lakás beosztását, mint egy alaprajz. Neked, aki ismeri a lakást, bizonyára a legtöbb dolog evidens, de hidd el, az érdeklődőknek a sok esetben nem az. Mekkora is a fürdőszoba? Külön van a wc-től? A szobák egymásból, vagy külön nyílnak? Ne hagyd kétségek között az érdeklődőket, hiszen ha a mutatáskor mást kapnak, mint amire számítottak, csalódni fognak. Az alaprajz neked, és az érdeklődőknek is időt spórol, és csak olyanok fognak elmenni megnézni a lakást, akiknek az valóban megfelel.
  3. Ütős szöveg
    Természetesen tartalmaznia kell a lakás alapvető paramétereit, de fontos, hogy több legyen száraz adatok puszta felsorolásánál. Úgy írd meg a szöveget, hogy felkeltse az érdeklődők figyelmét, és a célcsoportod úgy érezhesse, valóban megszólítod őket. Jó szolgálatot tehet egy ügyesen megírt figyelemfelkeltő címsor, vagy a célcsoportnak megfelelő ajánlás. A lakás címét érdemes utcára leszűkítve megadni, hiszen egy városrészen belül is nagyon különböző lehet az utcák megítélése. Ha például a belvárosban árulsz egy lakást, nem mindegy, hogy a forgalmas főút mentén, vagy 2 sarokkal lejjebb, egy kedves, csendes kis utcában van az ingatlan.
  4. Ár vagy irányár
    Nagyon fontos, hogy megfelelően árazd be a lakásodat. Ha túl magas árat mondasz, hónapokig hirdethetsz majd eredménytelenül, de ha alulárazod a lakást, akkor pedig akár millióktól eshetsz el. Itt olvashatsz arról, mitől függ az ingatlanod értéke, de az értékbecslés bonyolult dolog, talán a legjobban akkor jársz, ha profi segítségét kéred.
  5. Többféle elérhetőség
    Felmerülhet, hogy telefonos vagy email-es elérhetőséget adj-e meg. Én azt javaslom, hogy mindkettőt. A telefon egyértelmű, ez a leggyorsabb módja, hogy elérjen az érdeklődő, de az email-t sem érdemes hanyagolni. Sok vevő ugyanis éjszaka ér csak rá hirdetéseket böngészni, és jó esetben nem fog felhívni, ha éjjel kettőkor talál rá a lakásodra. Ilyenkor talán elmenti a hirdetésedet, és másnap keresni fog, de addig bármi történhet… Ha viszont email-en is el tud érni, akkor nem fog elkallódni a hirdetésed, hanem azonnal felveheti veled a kapcsolatot, és egy alkalmas időpontban visszahívhatod, hogy időpontot egyeztessetek.

Mit gondolsz, neked menni fog a profi hirdetés összeállítása? Ha igen, akkor vágj bele, de ha úgy érzed, jól jönne némi profi segítség, akkor ☞keress fel☜, hogy elkészíthessem neked az igazi vevőmágnes hirdetést!