Van kedved játszani? Tegyük fel, hogy házat keresel! Amikor az ingatlanportál kilistázza a paramétereknek megfelelő ingatlanokat, azonnal megakad a szemed az egyiken.

Mit nézel meg rajta először? Azt, amit az átlagember? Vagy nálad más a sorrend? Melyik a hirdetés legfontosabb része?
TESZT a cikkben!

Tehát kutatsz az interneten, keresed álmaid otthonát, és ezt adja ki a kereső:

Melyik hirdetésre kattintanál?
Ha az átlaghoz tartozol, akkor alighanem téged is a harmadik kép fogott meg, amelyiken a ház kívülről látszik, vagy a második, amelyen a fürdőszobába lehet betekinteni.

Rendszeresen végeznek úgynevezett hőtérképes vizsgálatokat, amelyek az olvasó szemmozgását vizsgálják, vagyis azt, hogy egy oldal, újság, vagy akár a hirdetés megnézésekor milyen sorrendben nézik meg az elemeket. Melyek a legszembetűnőbb, legfontosabb, és melyek a kevésbé érdekes részei egy adott hirdetésnek?

Ez alapján a nagy átlaghoz tartozol, ha te is így nézted meg a hirdetést:

1. Először a listában a nyitóképet nézted, ez volt az, ami megtetszett.
Ez a hirdetés legfontosabb eleme. Ez az első pillanat, itt kell azonnal megfogni az érdeklődőt.
Amikor a saját hirdetésed töltöd fel, vagy az ingatlanos elkészíti neked a hirdetésedet, akkor figyelj oda arra, hogy a nyitóképen élénk színek legyenek, az ingatlan pedig a legjobb arcát mutatja. Téged is az 2. és a 3. hirdetés fogott meg, ugye? Azért, mert szépen átláthatóak a terek, színesek a képek és hívogatók a helyszínek.

2. A hirdetésre kattintva megint a képek vonzották a tekinteted.
Amikor az érdeklődő rákattint a hirdetésre, megint a képeket nézi meg először.
A jó képekről már sokat írtam: ☞ kattints ide, és olvasd el, milyen fotókat érdemes a hirdetésedbe tenni!

3. Legfontosabb: az alaprajz.
Sokan vannak, akik a képek alapján még nem tudják elképzelni az ingatlant: nekik kell egy kincses térkép, ami feltárja a lakás értékeit.
Mások felújításon törik a fejüket és olyan ingatlant keresnek, amelyet kedvük szerint személyre szabhatnak. Nekik tudniuk kell, hogyan alakíthatják át a tereket.
☞ Az alaprajz mindenféleképpen fontos: semmiféleképpen ne hagyd ki a hirdetésből!

4. Meglepő, de a legkevésbé fontos: a szöveg.
Igen, jól látod: a szöveg az utolsó. Annyira utolsó, hogy sokan el sem olvassák!
Aki már a képek alapján halálosan beleszeretett az ingatlanba, az sokszor azonnal telefonál a megadott számra, nehogy elhappolják előle álmai otthonát. A telefonban úgyis megkérdeznek majd mindent…

TESZT!
Te hogyan nézted a fenti hirdetést?
A nagy átlaghoz tartozol?
Vagy nálad más sorrend a mérvadó?
☞ Kattints ide, ☜ és írd meg, hogy szerinted melyik a hirdetés legfontosabb része!