Már nemegyszer említettük a „célcsoport” fogalmát, ezt a reklámozásban, marketingben használt fogalmat.

Ma ismerkedjünk meg vele közelebbről, beszélgessünk arról, hogy kell-e neked célcsoport és hogyan találhatsz ilyet?

Ugyebár ☞ a múltkor ott tartottunk ☜, hogy eldöntötted magadban a lakás eladását és leültél magaddal megbeszélni a legfontosabb kérdéseket: hogyan hirdeted, hol hirdeted, ingatlanossal, vagy nélküle szeretnéd eladni. Ha emlékszel, az első kérdés az volt, hogy kinek jó a lakásod, azaz ki a te célcsoportod?

Mi is az a célcsoport?

A sikerexport.hu üzleti portál szerint

„A szegmentáció során meghatározott emberek csoportja, akik számára a cég értékesíteni kíván egy adott terméket, termékcsaládot, vagy szolgáltatást. Az egyes célcsoportokat a fogyasztók különféle jellemzői és tulajdonságai alapján azonosítják be: pl. kor, nem, életkor, lakhely, iskolai végzettség, érdeklődés, életmód, stb.”

Érted, ugye? ?

Jelen esetben – és kissé közérthetőbben – a célcsoport azon emberek csoportja, akiket érdekelhet a lakásod. Akik potenciális vevők.
Hogyan tudhatod meg, hogy kik azok?
Csak használd a fejedet! ?

Először gondold át, milyen a lakás:

  • Kicsi, kuckós, 20-30 nm? Akkor egyedülállók, frissen összeköltöző párok, esetleg idősek lesznek a te embereid.
  • Minden szoba a másikból nyílik? Akkor inkább egyedül élőkre célozz!
  • Hatalmas lakás, sok, külön nyíló szobával? Éljenek a családok, minden gyerek el tud vonulni!
  • Napfényes, hatalmas nappali, szűk háló? Mit szólnál egy művészlélekhez, vagy élénk társasági életet élő párhoz?

Milyen a ház?

  • Sok a fiatal, gyakori a házibuli? Az idősek és a kisgyerekesek nyugalomra vágynak, ők nem biztos, hogy ezt keresik.
  • A negyediken laksz és nincs lift? Babakocsisok, idősek megint kihúzva a listáról.
  • Negyedik emelet, saroklakás, nyugodt zug és még lift is van? Ez viszont ideális lehet egy nyugdíjas párnak!

Mi van a környéken?

  • Iskola, óvoda, bolt, gyerekorvos? Akkor írd fel magadnak: családosok!
  • Termelői piac, kávézók és hangulatos kiskocsmák? Célozz a trendi fiatalokra!
  • Bolt a szomszédban, orvosi rendelő a másik oldalon és csak pár lépés a villamos, ami bárhova elvisz? Az idősek valószínűleg örülni fognak neki.
  • Fizetős-parkolós övezet kellős közepe? Akik céges kocsival járnak, valószínűleg nem telepednének le itt, mert nem kapnak parkoló matricát a céges autóra.

Ha ezeket a kérdéseket átgondoltad, és felírtad a válaszokat, akkor valószínűleg már képet kaptál arról, hogy kik lehetnek a célcsoportod tagjai.
De ha még mindig bizonytalannak érzed magad, gondolkodj el azon, hogy te miért szerettél bele a lakásba! Sokat buliztál akkoriban és tök jó volt, hogy a ház előtt áll meg az éjszakai? Vagy épp akkor költöztetek össze a pároddal és imádtátok a kis lakást, mert így mindig egymás közelében voltatok? Akkoriban született kisbabád és hasznos volt, hogy a védőnő csak egy ugrásnyira van?

Mi változott azóta? Még mindig jár az éjszakai? Még mindig rendel a védőnő? Még mindig pici a konyha?
Ha igen, akkor máris megvan a célcsoportod: a te hajdani önmagad.
Ha pedig azóta átalakult a lakás, vagy megváltozott a környék, akkor menj vissza az alapokhoz és gondold újra! ☺

Ha ☞ ingatlanközvetítő segítségét kéred ☜ lakásod eladásához, akkor a célcsoport meghatározásában is segítséget kapsz, de azért nem árt, ha te is átgondolod a dolgot… ☺