Emlékszel még a József Attila lakótelep anti-vámpír lakására? Vagy a táti tigrisneveldére? A magyar ingatlanpiac talán két legsikeresebb hirdetése volt, tízezrek osztották meg, hiszen iszonyatosan viccesek voltak.

De vajon elérték-e céljukat? Elkeltek-e a lakások? Megéri-e neked is vicces ingatlanhirdetést posztolni?

Időről-időre felbukkannak olyan hirdetések, amik eltérnek a megszokottól – annyira szórakoztatóak, hogy nem csupán elolvassuk, de meg is osztjuk az ismerőseinkkel. „Ezt nézd – hát nem vicces?” És mivel vicces, ezért ismerőseink is megosztják, és az ő ismerőseik is, és a hirdetés elindul hódító útjára, bejárja az internetet.
Akár több tízezren is megoszthatnak egy ilyen hirdetést, felfigyel rá a sajtó is, így végül rengeteg emberhez eljut.

A nagy számok láttán sok ingatlantulajdonosnak csillan fel a szeme. „Ha az én hirdetésemet is több ezren olvasnák” – gondolják sokan – „biztos hamarabb elkelne a lakásom!”

Ezért az ilyen sikersztorik után hetekig, hónapokig mindenki ilyen hirdetéseket ír, vagy ami még rosszabb, lekoppintja az eredetit. Ám mivel nem mindenkinek ilyen csillogó a humorérzéke és nem mindenki ír ilyen jól, ezért ennek a legtöbbször az az eredménye, hogy felkerül egy vicceskedő, de igazából borzalmas hirdetés, amit senki nem oszt meg, senki nem nevet rajta, a vevőket pedig kifejezetten elriasztja.

A nagy számok törvénye nem feltétlenül a hirdetőket igazolja. Egy hirdetésnek ugyanis (legyen szó ingatlanról, egy doboz tejről vagy bármiről) nem az a fokmérője, hogy hányan nevetnek és hányan osztják meg, hanem az, hogy hányan vásárolnak a hatására. Míg egy nagy márka megteheti, hogy csak úgy öncélúan vicceskedjen, hogy szimpatikusabb legyen, te nem engedheted meg magadnak, hogy csak úgy vicces legyél, aztán senki ne vegye meg a lakást.

Az elmúlt évek legviccesebb magyar ingatlanhirdetései

„A ház nagy. Nagyon. Még annál is nagyobb. Eleve ott kezdődik, hogy 2 szintes, tehát legalább kétszer akkora, mint amekkorának kinéz. Apám lakik benne jelenleg, és van a lakásnak olyan pontja, ahol 1 éve nem járt! Így már azért gondolom, jobban elképzelhető, hogy mekkora. Számokkal nem traktállak, minden helyiség pont akkora, amekkora kell. Ha kisebb lenne, üres helyek lennének a lakásban, ha valamelyik nagyobb lenne, akkor az meg kilógna a falon. Azt hiszem, egyetérthetünk abban, hogy egyik sem kívánatos egy ház esetében.” – hirdeti a táti ház hirdetésírója. Sőt, még ezt is írja: „Mondom a lényeget: A ház nagy, és van hozzá bitang nagy kert. Kb. 3000 fős koncertet lehet itt rendezni. De leginkább egy élővilágból vett példával tudom szemléltetni a méreteit. Az köztudomású, hogy a bengáli tigris ordítása 2,5 km-re is elhallatszik. Ha van egy bengáli tigrised, célszerű a kert végébe tenni. (Ha nincs, egy kis utánajárással biztosan lehet kölcsönözni.) Szóval, ha bent ülsz a TV előtt, már csak pianoban üvölt a tigris, ha egy kicsit felhangosítod a TV-t, már nem is hallod.”

Jót mosolyogtál? Naná!
Tudod már, hogy ezt a házat keresed-e? Hát azt még nem annyira…

Vagy nézzük a másikat:

Fel vitézek fel a harmadikra!
Görbül a hát izzik lábikra
Ezen szinten lakod leled
S bár elakad lélegzeted
(Ha meghaltál béke veled)

A szomszédok pazar népek
Se nem dobszó
Se nem ének,
Nem hagyja el a vidéket.

Lakod kicsiny ám de pazar,
Jobb ez mint a szénakazal!
Házközpontú lesz a hő
Levetkőzik minden nő
Ruháit az ágyra dobja
Nem véletlen nincs máshova

Ebből már több derül ki, de a vers (és a ☞ prózai verzió ) is főleg a negatívumokat sorolja. Egy jó nevetésre elég, de hogy itt akarjak lakni… hát…

A vicces hirdetések hátrányai

Bár sajnos egyik hirdetőt sem sikerült utolérnünk a cikk elkészültéig, de korábban mindkettőjükkel készült interjú, amiből kiderült, hogy bár nagyon sokan osztották meg (a vámpírosat konkrétan ☞ 50 000-nél is többen! ☜ ), de az interjú elkészültéig egyik ingatlant sem vette meg senki. A táti ház hirdetésében szereplő ☞ telefonszámot ☜ is sokan hívták, de a legtöbbjük csak gratulálni akart a hirdetés szövegéhez, komoly érdeklődő egy sem volt.

Vagyis a vicces hirdetők csak annyit értek el, hogy folyamatosan csörgött a telefonjuk.

Azóta persze eltelt egy kis idő, és jelenleg egyik hirdetés sem aktív, így akár az is elképzelhető, hogy végül csak megvette valaki.

De azt sem zárhatjuk ki, hogy a hirdetőket felfalták a tigrisek.