A mai bejegyzésben egy rendhagyó, kétrészes vendégposzt első részét olvashatod. A vendégposztokban havonta egyszer olyan szakembereket kérünk fel, akiknek tevékenysége, szakterülete kapcsolodik az ingatlaneladáshoz, így az más szemszögből is izgalmas betekintést nyújthat a témába.

A mai bejegyzés első részében megtudhatod, mi az a home staging, mikor és miért érdemes alkalmazni, a jövő heti második részből pedig kiderül majd, milyen aranyszabályai vannak ennek az itthon még gyerekcipőben járó eljárásnak. Ambrus Barbara, enteriőr-tervező, a Design Commando munkatársának írása.

Ingatlan eladás és ingatlan értékesítés közt hatalmas különbség van!

Aki elad, úgy gondolkodik, hogy itt van, ilyen, ha tetszik, hát vedd meg. Az eladó teljesen a véletlenre bízza, hogy valakinek pont ilyen ingatlanra van-e szüksége.

Azonban aki értékesít, az nem bízza a véletlenre: olyat árul, amire a vevőnek szüksége van! Az értékesítő igyekszik vonzóvá, a vevő igényeit kielégítővé tenni az ingatlant. Ezzel megkönnyíti a vevő döntését, ami rendkívüli módon felgyorsítja az értékesítés folyamatát! Nem kell feltétlenül jelentős felújításra gondolni.

Tudod, az első benyomás mindennél fontosabb!

Nincs mindig második esély. Ha a vevő kisétált, már az égiek kezében van az üzlet! Ragadd hát meg azt a pár percet, míg körbenéz! Mutass neki egy olyan otthont, amelyre ő is vágyik! Hiszen az autót is lemosatja, kipucolja az ember, mielőtt áruba bocsátja, tedd az ingatlant is tetszetőssé, vonzóvá a vevő számára.

A kevesebb sokszor több!

Néha az is csodát művel, ha a túlzsúfolt, mások szemében csak kacatnak tűnő bútorokból, kiegészítőkből, díszekből elviszünk egy párat, harmonikus színeket állítunk össze függönyből, szőnyegből, esetleg egy gyors festéssel a falakat is felfrissítjük. Netán pár friss szobanövénnyel életet viszünk a lakásba. Bingo! Ez a home staging (HS) lényege! Tudatosan felkészíteni az ingatlant az eladásra.

A home staging közel három évtized alatt bebizonyította, hogy sokszorosan megtérül, ha az ingatlanra eladás előtt kisebb összeget fordítasz.

Valóban furcsán hangzik, hisz mindenki inkább az ingatlan árát szeretné megkapni, mintsem még költeni rá! Viszont nem mindenki tekint ugyanúgy az eladni tervezett házadra, lakásodra, mint te! Neked ez volt eddig az otthonod, esetleg netán épp megörökölted. Bárhogy is, tele vagy pozitív előítéletekkel, ettől esetleg nem veszed észre az ingatlan hibáit. Más viszont azonnal kiszúrja azokat! Lehet, hogy a te ízlésednek tökéletesen megfelel a szobák hangulata, színvilága, a bútorok és a díszek, de nem biztos, hogy más is ilyen otthont szeretne.

Pár évtizede indult hódító útjára a home staging – hol máshol – az Egyesült Államokban

Egy – a mai magyar ingatlanpiacot is jellemző – megtorpanás tette szükségessé, hogy az eladókból értékesítők váljanak. Ha valaki nem akart az idők végezetéig várni, hogy egy vevő beleszeressen az ingatlanába, akkor bizony valamit tennie kellett. Néhány tulajdonos nem riadt vissza eladás előtt kisebb összeget áldozni arra, hogy otthonát átalakítsa, színeket, anyagokat, hangulatot vigyen bele, amivel megfoghatja a vásárlót!

Nem csak pénzben térült meg ez a befektetés, hanem nagyban lerövidítette az értékesítési időt is! Hamar általános gyakorlattá vált Amerikában a home staging.

Ma már az ingatlanértékesítők tanulják a home staginget és számtalan lakberendező kizárólag ezzel foglalkozik. Nyugat-Európában is kezd teret nyerni, mert nélküle az eladó esélyei sokkal kisebbek!

A magyar ingatlanpiacon még gyakorlatilag ismeretlen fogalom a home staging, ráadásul kevés tulajdonos nyitott itthon erre az ötletre. Sokak szemében talán csak egy újabb fölösleges csalafintaság, hogy pénzköltésre bírják őket.

De emlékszel, így volt ez az ingatlanirodákkal, a mobiltelefonnal vagy akár az internetes társkereséssel is.

Végül persze mindenki megbarátkozott velük, és mára már elengedhetetlen részeivé váltak ezek a forradalmi csalafintaságok a mindennapjainknak. Egész biztosan így lesz ez a home staginggel is! Pedig eladó ingatlanból rengeteg van, fizetőképes vevőből egyre kevesebb, tehát a verseny a vevőért egyre kiélezettebbé vált.

Aki nem hajlandó az üzlet reményében befektetni, az lemarad.

A cikk második részét jövő héten olvashatod, ha pedig már most kedvet kaptál a home staginghoz, akkor keresd fel a Design Commando weboldalát!